3 OBYČEJNÉ kroky k milionu měsíčně (nebo 0,-). #1 KROK

Tomáš Lukavec

13. 01. 2020 remove_red_eye14442x timer5 8007

Hned v úvodu chci napsat, že toto není článek, který Vám má pověsit bulíky na nos tím, že to zvládne každý. Nezvládne. Nebo že je to hračka.

Nebo že to nedej bože dáte levou zadní s jednou asistentkou nebo při ležení pod palmou z pláže. Upřímně, těmto nesmyslům věřím asi stejně, jako kdyby někdo tvrdil, že nějaké světové náboženství postavil na nohy JEDEN člověk. Ha ha. A že stačí udělat jeden webinář, klub nebo hustou reklamu na FB.

Každý, kdo se pohybuje v oblasti značek nějaký čas (já už přes 8 let), ví, že každá značka má svůj vývoj, cykly, pády i triumfy. Že gigant jako Apple tancoval několikrát na hranici krachu, že v Disneylandu při otevření netekla pitná voda, že Baťa čelil svým vnitřním démonům. Odpovědí na úspěch není logika, vášeň nebo talent. Ale strategické uvažování podobné tahům Napoleonovy armády po mapě.

Jakákoliv osobní či firemní značka je závislá na svém trávicí ústrojí, do kterého vidí autor (účetnictví, vnitřní procesy ve firmě, ekonomika). A pak na fasádě, čili marketingu, který vytváří obraz značky navenek (a prodává). Obě tyto veličiny jsou v neustálém střetu.

Jedna nás nutí zaměřovat pozornost na stabilizaci firmy, druhá na růst. Jenom silné značky dokázaly v dějinách tyto dvě energie vybalancovat. Zanechat v nás otisk. A třeba nás přesvědčit, že Coca Cola je super pití na léto. Hovno (pardon). Je to pití plné cukru. Přesto je to první, co mě napadne, když se řekne “limonáda”. Zajímavé, že?

Podnikání je občas nelítostný prostor, kde nikoho nezajímá Váš názor. Dnes prosperujete a zítra čelíte mladé konkurenci, GDPR, státnímu převratu v čele s diktátorem (kterého jste s úsměvem demokraticky zvolili), vlastní neschopnosti poslat email, bolavým zubům, líným spolupracovníkům atd.

Kdyby bylo podnikání procházkou růžovou zahradou, chodí v ní dnes každý. Co říkají čísla? Když vezmeme v potaz produktivní věk od 15 do 65 let, bavíme se zhruba o 72,4 % veškeré české populace. A je to tak? Není. Podnikají? Ne.

Podle průzkumů je více nasraných lidí v zaměstnání, než šťastných lidí v podnikání.  

Podnikání není pro každého. Každý ovšem může podnikat. To je výhoda, kterou jsme v komunismu neměli.  Můžete to zkusit. Prodělat. A jít zase dál. Nebo se do toho můžete zakousnout. Přijít o úspory Vaší babičky. Krachnout. Pak vydělat míče. Kdo Vám může s jistotou říci, jak se bude Váš příběh vyvíjet? Nikdo. A to je na podnikání to nejromantičtější (řekl bych až rajcovní). Je to totiž na Vás. Jo, bejby, je to tak. 

Protože jsem ovšem pragmatik, rozhodl jsem se v tomto článku zaměřit na peníze. Máte to slovo rádi? Já ano. (Za chvíli se dočtete, jak se radovat z jejich množení na Vašem účtu.)

Přiznám se, na druhou stranu nesnáším slovo milion. Zdobí každý druhý článek, výroky průměrně bohatých na večírcích, působivou reklamu na nový Forbes. Milion působí mnohdy omšele, ohraně, nudně. Proč jsem to slovo tedy zvolil? Protože vím, že milion vyvolává v našich hlavách jakousi magickou představu ultimátního bohatství. (Já si teda radši dráždím receptory představou miliard...)

Pojďme k věci! Když jsme v našem týmu slavili 1. narozeniny původního projektu www.zakonybohatstvi.cz. tak to bylo i ku příležitosti, že se nám během 12 měsíců podařilo: 

    • strávit 4 měsíce v zahraničí na dovolených (Mauricius, Thajsko, Kambodža, Holandsko, Británie)
    • vybudovat 15-členný tým, který se stará o členy našeho klubu na denní bázi
    • uspořádat do roka 2 excelentní akce (s návštěvností 789 lidí)
    • vydat 2 knihy, které míří na post bestselleru (Mrcha v koloběhu 4 793 knih, Strážce majáku 4 439 knih)
    • zahájit osobní spolupráci s Taťanou Kuchařovou a její nadací Krása pomoci, které přispíváme na pomoc seniorům v nouzi
    • vytvořit 4 samostatné kurzy, které dohromady vydělaly jen za první pololetí roku přes 2 000 000 Kč

Sakra, tohle byl náš sen! Nebojte, tento článek nepíšu jako oslavu těchto (ve finále) nesmyslů - protože jediné, na čem skutečně záleží, je Váš pocit z vlastního života a práce. Ale proto, abyste se mohli zamyslet nad tím, jestli třeba neplýtváte časem blbostmi. A pak. Peníze se vždycky hodí. Jestli je díky tomu článku vyděláte, jděte třeba na pivo s přáteli nebo zachraňte tuleně. Hlavně něco udělejte, prosím. Lepší než si zoufat.

A protože mám rád Star Wars a jsem trochu podnikatelský punker, dám Vám 3 tipy od KONCE. Ano. Začneme koncem. Takže tady je Váš první milion na účtě, vychutnejte si ho, chodí Vám měsíčně (možná i milionkrát, hurá!!!).

 

Jaký to je pocit? Co s ním uděláte? Ne. Nic neříkejte. Tyhle otázky strašně smrdí koučinkem a ten v létě působí jako prášky na bolavé koleno, po tom, co Vás srazil kamion.

Pojďme si říci, co jsem udělal já před tím, než jsem si vydělal první milion za měsíc.

1) CO UDĚLAT TÝDEN PŘED VYDĚLÁNÍM SI MILIONU

Prodávejte. Prodávejte jako o život. Prodávejte jako sviňa (pardon). Beru nyní za samozřejmé, že Vaše produkty a služby jsou kvalitní (nikoho neotráví, nepodvedou, nenaserou záměrně atd.).

Podnikatelé, kteří již vydělávají velké peníze, mi nyní rozumí. Možná se smějí. Moje slova je hřejí na hrudi. V břiše cítí motýlky. V duchu se jim točí: “Díky, Tome, miláčku, konečně to někdo píše na plnou hubu!”

Lidé, kteří se teprve chystají vydělávat pořádné peníze, možná nyní omdlévají.

“Tome, to si děláš jako srandu, ne? Nebudu přeci lidem všechno rvát! Fuj, ty prase jedno!”

Beru to. Chápu to. Rozumím tomu. Respektuji Vás. A i když mě nyní nesnášíte, mám Vás stejně rád. Měl jsem to totiž vždycky taky tak. Považoval jsem Davida Kirše, Andyho Winsona a Pavla Říhu kdysi za nechutné prodejce hrnců. Jo. Furt mi něco rvali. Emailem. Na Facebooku. Reklamou. Pohrdal jsem jimi. Pomlouval je. (Bože, odpusť mi to! Byl jsem tak naivní... Je jsem už požádal o odpuštění, nebojte.)

Nakonec jsem nakoupil. Ha! Možná něco jiného. Ale jo.

Prosím, neberte slovo "prodej" za špatný konec.

Ono totiž prodávat znamená vždycky svým způsobem “vnutit” (záměrně píšu uvozovky).

Víte, kolik na Vás denně vykoukne reklam? V průměru prý 37. (Za západní civilizací jsme pozadu asi o 100 reklam denně.)

A teď si to představte. Denně Vás nabaluje intenzivně 37 žen nebo mužů (samozřejmě podle Vaší aktuální orientace). No pane jo! A to jste si zapomněli vyčistit zuby nebo nalakovat ofinu! Jedou po Vás jako diví.  Zpočátku možná super. Hotové rodeo. Ale po roce? Už je nechcete vidět ani slyšet. Chce se Vám zvracet. Radši se zamknete doma. Pustíte si Titanic nebo porno. Usnete sami s lahvinkou po boku a vypelichanou čivavou na břiše.

A to to s Vámi všichni nápadníci myslí dobře, sakra! Mají o Vás zájem. Chtějí Vám pomoci zkvalitnit Váš život. Zažít štěstí. Růst a prosperovat. Ale… Co je moc, to je příliš. Takže začnete být rezistentní.

Co tedy znamená v takovém případě slovo “vnutit” v podnikání? Zabojovat. Přemýšlet. Dostat se do srdce zákazníka způsobem, který je mu vlastní. Který ho vytrhne. Probudí. Zaujme. Donutí ho si Vás vzít do postele místo čivavy a lahve kvalitního vína. Rozumíte? Musíte být romantičtější než Titanic. Dostupnější než porno.

 Prodávat rozhodně neznamená:

    1. Bušit do klienta jedním prodejním kanálem 100x. (Vzpomeňte na své matky v dávné historii, jak na Vás do pokoje řvaly stejným způsobem “ukliď si” - kolikrát to zabralo?)
    2. Bušit do klienta jednou stejnou reklamou 100x. (Alza pořád mění Alzáka, Apple si platí reklamu v různých filmech/seriálech, machři na FB vytváří celou sérii různých reklam.)

A pak. Proč týden před vyděláním milionu prodávat jako o závod? On to totiž závod je.

Většina klientů totiž už svého miláčka má. Tedy značku nebo osobnost, od které rádi nakupují. Vy to ještě nejste. Počkat, počkat. Nebojte. Je mi jasné, že je Vaše konkurence horší než Vy. Buď na lidi více kašle, není tak kvalitní, skvělá nebo kecá lidem nesmysly. OK. Ale lidi jsou na ně zvyklí. Jako na smradlavé tenisky nebo líbání před sexem. Jasné? Co teď?

 

 

Prodávejte jako ŠÍLENÍ! :-D A nebojte se o ně, ani o konkurenci. Stejně k nim Váš nově získaný klient brzy přeskočí. Dříve či později. S tím si starosti nedělejte. Nechci Vás znervózňovat, ale Paretovo pravidlo už dávno nefunguje.

Podle průzkumů fluktuuje zhruba 30 % - 70 % zákazníků, kteří dělají značkám mnohdy větší obrat, než 20 % věrných. Doba se mění. A lidé jsou více rozmlsaní. Chtějí testovat. Zkoušet. Ochutnávat. Proto prodávejte bez ohledu na to, zda je klient spokojený u konkurence či nikoliv. Existuje velká pravděpodobnost, že chce vyzkoušet i Vás. Jenom o tom stále neví.

 

Proto prodávejte:

  1. Emailem
  2. Příspěvky na FB
  3. Příspěvky na Instagramu
  4. Reklamou online (FB / Instagram / Google Adwords)
  5. V článcích (taky to tady teď dělám a je to prima)
  6. Dopisem
  7. Živou akcí
  8. Na již placené konzultaci / konzultaci zdarma
  9. V hospodě přátelům
  10. Na školním srazu nepřátelům
  11. Letákem do schránek
  12. Telefonováním
  13. Videem
  14. Ebookem
  15. Webinářem či FB vysíláním
  16. Úsměvem na ulici
  17. Ve spaní jednorožcům

Je to jedno. Hlavně si na to zvykněte. Většina lidí mele nesmysly, protože to nedělají. Takže pak pomlouvají ty, kteří to dělají. A i když třeba neprodávají nejlépe, učí se. Kdo na tom bude líp za rok, hm?

Tohle byl první krok, v dalším článku najdete KROK číslo 2!

Nezapomeňte nás sledovat na Facebooku.      

P.S. Už znáte beta verzi našeho klubu? Tam se na ty kroky mrkneme více prakticky! Najdete tam mimojiné taky spoustu hodnotného obsahu.

Tomáš Lukavec

Nejnovější příspěvky

Tady máme 3 krok a jdeme do finále!! Jste na to připraveni? Opravdu?  Není to pro slabé povahy... Co tedy dělat v kroku číslo 3? 3) ROK PŘED VYDĚLÁNÍM MILIO

13. 1. 2020 remove_red_eye13455x timer5 7856

“V tomhle oboru nikdy nevydělám… Podnikání je jen pro vyvolené… Zůstanu chudá nadosmrti… Můj obor není dost dobrý na zbohatnutí… Pořád samá dřina a kam to vede?”

15. 1. 2020 remove_red_eye16864x timer5 9508

Jaké jsou tedy ty konkrétní tipy? Půjdeme rovnou k věci! 1) Dělejte obyčejné věci neobyčejně. (A NAOPAK)

15. 1. 2020 remove_red_eye15949x timer5 9104
s