3 doporučení k online komunikaci + její temné stránky

Zákony Bohatství

04. 02. 2021 remove_red_eye344x timer5 minut 3

Hostem pořadu Nakopávač je paní Ivana Turko, která je členkou VIP klubu Zákony bohatství a také spravuje projekt Tekutá síla. Ve videu, které si můžete pustit, prozrazuje nejen své 3 tipy, jak co nejvíce vytěžit z komunikace na internetu.

 

 

1) HLÁSÍME SE ŽIVĚ (z ulice, z kuchyně, z postele, ze záchoda…)

Překonejte strach a nekomfortní pocit a začněte s lidmi komunikovat kdykoliv na vás přijde chuť. Výhody živého vysílání jsou, že si na vás fanoušci zvyknou a začnou vám více důvěřovat. 

Napadl vás vzkaz nebo rada, kterou byste chtěli lidem sdělit? Sdělte to. Teď hned je ten nejlepší čas na předání informace. Překonejte pocit, že vypadáte neupraveně nebo není zrovna ideální světlo na natáčení. Fanoušci vás nesledují proto, že vás chtějí jen okukovat. Zajímá je především sdělení, které předáváte.

Paní Ivana také správně zdůrazňuje pravidelnost spojení. Abyste udrželi pozornost lidí, musíte je aktivně stimulovat. Nebojte se proto komunikovat živě, klidně každý den nebo obden. 

Navíc tento styl komunikace přináší velkou úsporu času. Video prostě natočíte hned teď a nečeká vás žádné stříhání, úpravy, nerozhodnost a podobné záležitosti spojené s úpravou videí.

2) NEBOJTE SE LIDÍ, nekoušou

Všimli jste si při chůzi ulicí, že lidé se často tváří zdrženlivě, občas i nepřátelsky? Zkusili jste někdy tyto zdánlivě nepřístupné osoby oslovit? Pokud na to jdete se vší slušností, nejeden člověk vám odpoví úsměvem a milým slovem. Ano, i v dnešní době. Nebojte se proto oslovit i někoho cizího. Začněte hovor a v případě vzájemných sympatií třeba předejte vizitku nebo vzoreček vašeho produktu. Oslovujte aktivně i uživatele internetu. Je jen jedno pravidlo: nikomu nic nenutit.

Také odpovídejte na zprávy svým fanouškům. Reagujte na jejich komentáře. Vytvářejte prostředí, kam se rádi vrací. Propojujte je. Vytvořte komunitu a dovolte jim být její součástí. Lidé chtějí, potřebují, někam patřit. Uspokojení těchto potřeb vytváří v lidech příjemné pocity a budou vás mít rádi. Nechtějí o ten pocit přijít. Z takových lidí se pak mohou stát věrní zákazníci. 

Trochu z Paretova pravidla: 80 % vašich zisků vytváří 20 % vašich zákazníků. O své přední klienty dobře pečujte.

3) CELEBRITY JSOU TAKY LIDI a taky nekoušou

Rádi byste vytvořili reklamu spojením se známou osobností, ale nevíte, zda budou mít zájem? Napište jim. Představte se, ukažte váš produkt a také vykreslete návrh spolupráce. Na rovinu jim řekněte, jaké jsou vaše možnosti, co se týká odměny. Za pokus nic nedáte. Maximálně vám řeknou ne, nebo se vůbec neozvou.

TEMNÁ STRANA online světa

Místo, kde se setkávají lidé schovaní za svými přístroji, má i svá temná místa. Z některých můžete čerpat skvělé tipy. 

Slepice jedna blbá, co to tady meleš… Já vás někde potkat, tak vás zašlapu do země!…“ Ve výčtu pokračovat nebudu. Asi všichni jsme na podobné komentáře narazili a máme o nich bohatou představu.

Tenhle typ poznámek píší lidé, kteří jsou naštvaní na všechno a na všechny. Jsou to lidé se svými životy nespokojení a za jejich neúspěchy a problémy samozřejmě mohou všichni a všechno kolem. Svoji nespokojenost si nepřiznávají a vnitřní tlak, který na ně působí, ventilují pomocí útoků na druhé lidi. Schovaní za svojí klávesnicí to mnohdy rozjíždí naplno.

Světaznalých a zkušených lidí je plný internet. Jak se k takovým lidem chovat? Má cenu se s nimi dohadovat nebo pokoušet o diskuzi? Rozhodně nemá. Stejně je nikdy nepřesvědčíte o opaku. Přepadá vás někdy chuť tyhle osoby zkusit slušně přesvědčit ke změně názoru? Vzpomeňte si v takové chvíli na pana Wericha a jeho slova: „Jestliže se člověk hádá s blbcem víc jak půl minuty, hádají se už dva blbci.“

Máte rýpala ve své skupině a nevíte, co s ním dělat? Slušně ho upozorněte, ať se zkrátka zklidní nebo poletí. A když neposlechne? Skočte do záložky „Členové“ a blokujte ho.

ZÁPORNÉ KOMENTÁŘE pro váš nový podnikatelský plán

Není ovšem negace jako negace. Lidé si na internetu rádi stěžují. Ono to tedy neplatí jen na internetu. Obecně se lidé více „chlubí“ svými špatnými zkušenostmi, než těmi pozitivními. Pro vás to znamená studnici nápadů a možností, jak ještě více vylepšit své podnikání. 

Nestyďte se a klidně se přidejte do skupiny vaší konkurence. Co lidé v komentářích nejčastěji řeší? Co jim vadí? Co jim není jasné? Zkoumejte také recenze a diskuzní fóra. Čtěte a přemýšlejte, jak řešit jejich nespokojenost. 

Stížnosti od lidí vám rovněž mohou pomoci odhalit díru na trhu. Najít něco, co lidem chybí. Otevřete uši a oči všem negativním komentářům. Možná v nich objevíte své nové podnikání.

INTERNET je svět, který NEZAPOMÍNÁ

Poslali jste Máňu do teplých a tmavých míst a pak jste to raději vymazali? A jste si jisti, že je to opravdu pryč?

Vše, co na internetu píšeme, tam také zůstává. Vytváří to otisk. Kdokoliv šikovný a zvědavý si o vás může poskládat obrovské množství informací. Představte si, že vše, co jste kdy na net napsali, má u sebe jeden člověk a může si v tom pročítat. Kolik informací se o vás dá dohledat? Určitě to chcete? Myslete na to a dávejte si pozor. A hlavně! Učte své děti, jak se chránit a nepředávat citlivá data.

Ať už komunikace osobní, skupinová nebo masová – využijte všech možností online světa. Pište pravidelně svým klientům e-maily, oslovujte nové zákazníky pomocí influencerů, objevujte se v diskuzích, označujte své přední fanoušky. Zkrátka buďte vidět. A vždy se vší slušností. 

Měsíc leden je ve VIP Klubu Zákonů bohatství věnován KOMUNIKACI. Pusťte si trailer k novému tréninku Komunikace v 21. století se známým moderátorem Martinem Severou. Předává v něm zajímavé zkušenosti a informace.

 

Líbí se vám článek? Potěší mě, když ho budete sdílet. Tomáš

Zákony Bohatství

Nejnovější příspěvky

Hostem pořadu, který si můžete pustit nad článkem, je členka VIP klubu Zákony bohatství paní Jarmila Hokrová, která má své podnikání na internetu již nějakou dobu.

Komunikace nebo-li přenos informací. Když chcete mít zdravé vztahy, musíte komunikovat.