Sebeláska: 3 + 3 tipy, jak na vnitřní spokojenost

Zákony Bohatství

20. 01. 2021 remove_red_eye614x timer9 minut 2

Na téma sebelásky mluví náš dnešní host Patricie Schwarzová. Patricie je akreditovaná výživová poradkyně. Dobře si uvědomuje, že ke spokojenosti je potřeba také práce s psychikou.

Vystudovala tedy i psychologii a dnes je z ní hubnoucí terapeutka, která pomáhá lidem přijmout se a hubnout s lehkostí. Rozhovor o sebelásce a výživě si poslechněte ve formátu videa nebo podcastu v těle článku.

Sebeláska – MÁTE SE RÁDI? Opravdu rádi?

Je úplně jedno, jak kdo vypadá. Důležité je, jak se cítí. Jak sám sebe přijímá.

Určitě jste v životě potkali někoho, kdo byl, dle dnešních nastavení, asymetrický. Měl velký nos, byl prostorově výraznější nebo cokoliv, co nezapadá do dnešních atributů krásy. Ale jemu to nevadilo. Ten člověk měl v sobě něco, co vás zaujalo a působilo to jako magnet. A to je to ono – to je ta sebeláska, ta vnitřní spokojenost, která vyzařuje z člověka ven a působí na druhé lidi.

Užíváte si života tak, jak k vám přichází? Umíte vidět krásné věci kolem sebe?

3 tipy, jak NA SEBELÁSKU

Pokud vám – mít se rád/a – moc nejde, existují cvičení, které vyzkoušejte.

1. ZRCADLO, ZRCADLO, KOHO MI ODRÁŽÍŠ

Během dne se na sebe podívejte do zrcadla. Nekoukejte, kde vám co chybí nebo přebývá. Koukněte se sami sobě do očí a…

  • …řekněte si, že se omlouváte, že jste na sebe tak přísní
  • …řekněte si, že svůj přístup změníte
  • …řekněte si: „MÁM TĚ RÁD/A!“

Někomu to ze začátku možná nepůjde. Nevadí, nevzdávejte to. Zkoušejte to znovu a znovu. Pracujte na tom a po malých krůčcích si odpusťte, co je potřeba. Mějte se rádi a odpouštějte sobě, i ostatním. Cvičení praktikujte každý den.

2. MÁM NA SOBĚ RÁD/A…😍

Mít se rád.

Praktikujte i druhý trénink. Jestli vám to první cvičení zatím moc nejde, zkuste tohle. Sepište si 12 věcí, které na sobě máte nebo můžete mít rádi. Nebo víte co, napište jich rovnou 21. A když si nebudete vědět rady, poproste o pomoc své okolí. Zeptejte se rodiny, kamará

dů nebo kolegů, čeho si na vás cení? Co na vás mají rádi, obdivují? Může se stát, že budete hodně překvapeni, čeho dobrého si na vás ostatní všímají.

3. MĚŇTE NASTAVENÍ SVÉ POZORNOSTI

Přeučte svoji mysl soustředit se na ty věci, které se vám líbí. Jsme vychovávaní k neustálému řešení těch „špatných“ věcí. Když jsme byli malí a vymysleli jsme něco skvělého, tak si nás kolikrát ani nikdo nevšiml nebo jsme se setkali s nezúčastněným: „Hmmm.“ nebo bezduchým: „Krásný.“

Ale co když jsme třeba něco rozlili, vysypali, upatlali nebo rozbili? To jsme měli hned plný zájem. A tohle nás vedlo a vede k tomu, že pozornost 👀 patří těm negativním věcem, které rozčilují a znepříjemňují život.

Nemělo by to být spíše naopak?

Nežilo by se nám příjemněji, kdybychom řešili a probírali jen milé věci a těmi se zaobírali celý den – v konverzacích, i v myšlenkách? A na ty nepříjemné udělali jen nezúčastněné: „Hmmm“? Zkuste o tom přemýšlet. Vybavte si před spaním 10 hezkých věcí, které se vám během dne staly. Vybavte si věci, za které cítíte vděk. Možná to ze začátku nebude jednoduché, ale určitě něco najdete.

Mám být za co vděčný?

Vděčnost a sebevědomí.

  • Střecha nad hlavou, i ta pronajatá
  • Suchá postel
  • Děti, rodiče, kamarádi
  • Práce, kterou máte a děláte ji rádi
  • Máte co na sebe, máte co jíst
  • Jste zdraví, pyšníte se svými zuby, máte vlasy
  • Můžete chodit, můžete si sami utřít zadek a sami se umýt
  • Vidíte, slyšíte, mluvíte
  • Můžete ráno vstát z postele a přivítat nový den

Je spousta věcí, za které můžeme být vděčni, ale často je bereme jako samozřejmost.

Hezké věci a zážitky si také vytvářejte. Přes den pracujte na tom, abyste večer před usnutím měli co dát do svého seznamu. Dneska si tam třeba dejte, že vás potěšili Zákony bohatství novým článkem 🙂 .

Když jsme u Zákonů bohatství, už jste prozkoumali prostředí VIP klubu? Jestli ne, zaregistrujte se a můžete to tam prozkoumat zdarma hned teď. Nic neplatíte, pokud nechcete.

3 tipy, jak se stát IDEÁLEM KRÁSY

V rozhovoru s Patricií padlo spousty zajímavých informací, určitě stojí za to si ho pustit. Mimo jiné vám Patricie také posílá 3 tipy, jak se stát svým ideálem krásy:

1. NASTAVTE SVOU VNITŘNÍ SPOKOJENOST

Na každým průseru se dá najít pozitivum. To je základ tohoto nastavení. Na všem najdete něco dobrého. Snaha vidět ty kladný věci nám pomáhá vytvářet vniřní stabilitu. Trénujte a na všem vždy vypátrejte to dobré.

2. NEOHLÍŽEJTE SE NA NÁZORY DRUHÝCH 

„Mně skvěle funguje tohle…“, „V časopisu Dieta psali…“, „Teď jsem poslouchala jeden pořad v TV a říkali tam, že se to má dělat takhle, takže to děláš úplně blbě a nebude ti to fungovat.“ Kašlete na všechny ty rady. Pokud vás něco zaujme, zarezonuje to s vámi, pak to vyzkoušejte. Otestujte si to na sobě, ale neberte to jako stoprocentní jistotu. Na každého funguje úplně něco jiného a každé tělo i mysl mají jiné potřeby. Zjistěte, co je to vaše, co funguje VÁM.

3. Buďte VÍC SOBEC

Mějte k sobě respekt. Nemyslete JEN na sebe, ale HLAVNĚ na sebe. Kdo není spokojen sám se sebou, nemůže dělat spokojené ani své okolí. Mějte úctu sami k sobě a ke SVÉMU životu, tím pádem můžete mít úctu i k životům druhých. Myslet na druhé je samozřejmě také důležité, ale někdy to přeháníme a sebe stavíme až na poslední místo. Zkuste někdy říct na požadavky druhých „Ne“.

Naučte se mít RÁDI I SVÉ STINNÉ STRÁNKY

Už jste si našli k sobě cestu? Už víte, co je na vás skvělé, úžasné, milováníhodné? Teď přijde ta těžší část. Musíte se naučit respektovat i ty stránky, které na sobě tak úplně rádi nemáte.

„Jsem hrozný nemehlo, na co sáhnu to zkazím nebo rozbiju.“… „Vždy, když mám mluvit před více lidmi, zradí mne hlas a připadám si pak trapně.“ „Chci být vtipný a zábavný, ale jakmile chci pobavit lidi, vypadnou mi slova a nedokážu složit kloudnou větu.“ „Chci být krásná. Po porodu se mi ale nedaří vrátit se ke své postavě. Když vidím všechny ty nádherné a štíhlé maminky na sociálních sítích, je mi na nic! Jsem neschopná se sebou něco udělat a nikdy nebudu dobrá jako ony.“

Řekněte si: „No a co!“

ZAPOMEŇTE na SROVNÁVÁNÍ

Za prvé si uvědomte, že jste dost dobří. Takoví jací jste! Každý jsme jiný, proto se nemůžeme srovnávat. Tenhle nešvar, který jsme se naučili jako malé děti, ze svého života odstraňme. Každý máme své stinné stránky, svá citlivá místa. Pracujme s nimi, ale zároveň je respektujme. Jsou také naší součástí, patří k nám. Přestaňme si tedy vyčítat své chyby a nedostatky.

Chyby zde ani nejsou proto, aby nás srážely na zem a ještě nás do ní zadupaly. Chyby jsou zde proto, abychom rostli 💪. Poučili se z nich a šli dál. Pokaždé, když se stane něco špatně, nabídnou se nám různá řešení. Opravdu pokaždé. My je ale neuvidíme, pokud se zasekneme na výčitkách vůči své osobě. Jakmile se tedy něco ve vašem životě pokazí, nesoustřeďte se na to, co se pokazilo. Naopak se pořádně rozhlížejte kolem sebe – možná přichází něco velkého.

Jestli si na porovnávání přeci jen trváte, protože je hluboko zakořeněné ve vás. Dobře. Ale porovnávejte pouze své já se svým minulým já. Kde jste teď? A kde jste byli třeba před rokem? Nebo před dvěma? Co vše se za tu dobu změnilo? Co jste si uvědomili, co jste zažili?

POROVNÁVEJTE MAXIMÁLNĚ SEBE A SVÉ STARÉ JÁ

Dejte si půlhodinku klidu sami se sebou a projděte si ve své mysli minulý rok. Máte pocit, že se nic nezměnilo? Že se nic neudálo? Co

Chyby nás učí.

 ten pocit pro vás znamená? Je to pro vás výzva změnit ten následující rok? Začněte hned. Třeba zítra udělejte něco, co běžně neděláte. Jeďte se podívat na místo, kde jste nikdy nebyli. Jděte se projít po svém okolí trasou, kterou nikdy nechodíte. Zkuste se jinak učesat. Nebo si uvařte k jídlu něco, co jste ještě nejedli. Prostě udělejte něco jinak, než jste zvyklí. A udělejte takhle něco každý týden, aspoň jednou.

Tip: Neposlouchejte vnitřní hlas, který vám říká, ať to neděláte. Nebo, že stojíte za prd a váš život taky – ten hlas lže. Kecá a chce vám škodit. Jsou v něm obsaženy myšlenky a hlasy všech lidí ve vašem životě, kteří vám říkali, že něco nezvládnete nebo vám snižovali vaše nadšení pro některé věci. Hlasy rodičů, prarodičů, učitelů, trenérů, kamarádů, známých, šéfů… Naučte se ten hlas ignorovat a naopak dělejte věci opačně. On bude postupně slábnout. Je to váš život a vy můžete dělat, co chcete. Můžete dělat cokoliv, co vás napadne. Můžete všechno.

Budu rád, když budete článek sdílet dál a zajímá mě, jak jste na tom vy se sebeláskou? Vážíte si sami sebe? Co vám pomáhá mít se rád/a? Nechte mi zprávu v komentáři.

 

Tenhle měsíc je v Zákonech Bohatství na téma VIZÁŽE. Zajímáte se o svůj vzhled? Pusťte si trailer ke kurzu o stylu a vzhledu se stylistou Kayou Pavlíčkem, možná je to trénink právě pro vás.

Váš Tom

 

Zákony Bohatství

Nejnovější příspěvky

„V autobuse se bojíme požádat o stažení sedačky před námi, i když se nám ty nohy už prostě nikam nevejdou… Klientům nikdy neříkáme NE..