Online podnikání: 7 tipů, jak začít

Zákony Bohatství

18. 02. 2021 remove_red_eye291x timer7 minut 1

„Není vždy snadné převést své podnikání do online světa. Dalo to hodně práce, ale povedlo se!“ říká paní Darina Hájková Ellingerová, „povedlo se to i díky Zákonům bohatství.

Hostem pořadu Nakopávač je paní Darina, která je autorkou elixírů života podle hvězd. Již dlouho podniká. Pracovala vždy kontaktně, potřebovala se svých zákazníků dotýkat. Z tohoto důvodu byl pro ni trochu oříšek, když musela své podnikání převést na internet. Zvládla to.

VSTUP DO ONLINE PODNIKÁNÍ: Co dnešní host DOPORUČUJE lidem, kteří řeší podobný problém?

Hledejte, zkoumejte, testujte

Vzkazuje, že je dobré začít hledáním a sběrem informací. Zkoumejte, zkoušejte. Zjišťujte, co má jaké ohlasy a vždy chviličku vytrvejte. Nějakou dobu trvá, než se změny projeví. Hledejte i jiné cesty, jak dál, dokud nenajdete tu správnou cestu pro vás. Hledejte i lidi, kteří vám mohou pomoci a kteří ve vás věří a podporují vás.

„Mně osobně hodně pomohl tým Mastermindu s Tomášem Lukavcem“ zmiňuje paní Dari Hájková Ellingerová. „Tam jsme se hodně podporovali a viděla jsem tam i ty výsledky a ty krůčky. Že se mi najednou dařilo dělat to, co se mi předtím nedařilo.“

VYUŽÍVEJTE ZPĚTNOU VAZBU

„Mám skupinu na Facebooku, kde se lidí ptám na jejich názor,” pokračuje. “Třeba něco vytvořím, o čem si myslím, že je to úplně super. Zeptám se těch lidí, co si o tom myslí a oni mají kolikrát trochu jiný názor. Napíší mi, nebo řeknou, co by udělali jinak, co se jim vůbec nelíbí. Já díky tomu dostanu jejich náhled. Zjistím, co by je víc oslovilo a podle toho to ve finále udělám,” popisuje paní Darina. “A co teda pro mě byla taková výzva, to bylo se s tou vyžádanou kritikou vyrovnávat,“ dodává.

VYTVOŘTE SI EMOČNÍ A FINANČNÍ STABILITU

Kdykoliv to jde, dávejte si peníze stranou a vytvářejte tak finanční rezervu. Tu v případě potřeby použijete. Ať už do investic na rozvoj vašeho podnikání nebo na pokrytí nečekaných nákladů. Může se třeba stát, že se na trhu objeví nová příležitost a vy bez počátečního vkladu nebudete mít možnost tuto příležitost využít. Počítejte také s tím, že vaše webové stránky potřebují pravidelné aktualizace. V určitých obdobích se vám může hodit i placená reklama.

Zároveň také pracujte na své emoční stabilitě. Jak se podle Dari Hájkové pozná emoční stabilita? „Nenecháte se ničím vykolejit. Ani negativní komentáře vás nerozhodí.“ A že se s nimi budete v online světě často setkávat. 

Jak je na tom vaše emoční stabilita? Necháte se často vytočit svým okolím, nebo vás naopak nic moc nerozhodí? Nechte nám v komentáři zprávu, co vám pomáhá na odolnost vůči útokům z okolí.

POPROSTE SVÉ OKOLÍ, ABY VÁM BYLO OPOROU

„Zjistěte, kde je vaše místo a kde je možnost říct si o pomoc. Osvědčilo se mi o pomoc si říct. Nespoléhat se, že to někomu dojde, že něco potřebuju… Ale požádat o ni. Jsem překvapena, co se pak děje, kolik té pomoci od lidí dostanu,“ pokračuje dnešní host. Řekněte si o pomoc

Je to tak. Nečekejte, až vám někdo pomoc nabídne. Naučte se o ní říkat. Lidé obecně velmi rádi pomáhají, ale nevidíme do hlav druhých. Většina lidí se snaží tvářit, že jsou v pohodě a že všechno zvládají. Stydí se o pomoc požádat. Je jim to hloupé.

Zkuste se zamyslet, z které strany je na vás vyvíjen velký tlak. Popřemýšlejte, kdo a jak by vás mohl podpořit. Pak za ním jděte a o výpomoc požádejte. Zkuste to a uvidíte, co se bude dít. Jedna z věcí, které pocítíte, je úleva.

CHCI BÝT ONLINE

Měsíc únor je na téma vizáž. I vaše internetové podnikání by mělo nějak vypadat. Mělo by mít svůj styl. Mělo by mít promyšlený vzhled.

Web se musí líbit vašim zákazníkům, i vám. Pokud se vám vaše internetové stránky nelíbí, nemáte chuť se s nimi chlubit a propagovat je. Je to váš web a měl by tedy vycházet z vaší podstaty.

Další důležitou věcí je použitelnost – funkčnost – webu. Jestliže jsou návštěvníci na vašich stránkách zmatení a nebudou schopni najít potřebné informace – půjdou jinam. Vaše internetové stránky proto vytvořte přehledně a srozumitelně.

Chcete si zkusit vytvořit svůj web sami? Projděte si náš kurz jak si snadno vytvořit web a plnou parou do toho.

VYBERTE 2–3 BARVY

Pokud ještě nemáte určené barvy, které s vaším podnikáním ladí, vymyslete je. Určete si 2–3 základní, které vás budou prezentovat. Tyto barvy používejte nejen na svém webu, ale i u některých příspěvků, které vytváříte pro své sociální sítě. Neradíme vám striktně všude dodržovat jen vámi zvolené odstíny, můžete používat samozřejmě i jiné.

Pro vaše sledující a fanoušky je příjemné, když vás dokáží identifikovat i na základě barev.

Vzpomeňte na obrovské firmy. Stačí vidět kombinaci červené a žluté a hned se vám vybaví jeden z nejznámějších fast-foodů nebo třeba typická růžová jednoho z našich operátorů a co pak kombinace žluté a modré – jeden z největších prodejců nábytku u nás.

Myslete také na barevný kontrast. Kombinace světle žluté a béžové s bílým písmem není to pravé ořechové.

Zkuste na kontrast malý test. Otevřete si web na mobilu a ruku dejte co nejdále od těla – jsou vaše stránky čitelné nebo vše splývá? Existuje spousta lidí, kterým chybí jemnocit na barvy a tak nemusí být schopni některé tóny vůbec rozeznat. 

VYTVOŘTE WEB JEDNODUŠE A SROZUMITELNĚ

Zpětná vazba

UX (user experience) design se zabývá funkčností – použitelností. Zkrátka, aby vaše stránky byly přehledné a návštěvníci na nich nesmyslně nebloudili a neztráceli se. Také myslí na vedení lidí, kteří na váš web přijdou, aby udělali to, co chcete, aby udělali.

To znamená například: z hlavní stránky překliknou na některou z kategorií, v kategorii na produkt, produkt vloží do košíku, pak tam přidají další, celé to zaplatí a spokojeně čekají na dodání. UX design využívá psychologii a data z různých testování. Nejde zde jen o pocity, ale o funkční design. 

Další oblíbený příklad z UX designu se týká kontaktu. Každý automaticky hledá tlačítko na kontakt vpravo nahoře. A protože ho tam každý hledá, tak ho tam dejte. Lidé na webové stránky nepřichází hrát hru na schovávanou. Chtějí přijít, co nejrychleji vyřídit, co potřebují a odejít. Dopřejte jim to.

Nenechte návštěvníky dlouho přemýšlet a hledat. Jakmile je k tomu nutíte, ztrácíte jejich pozornost a peníze.

CO NA MÉ STRÁNKY ŘEKNOU OSTATNÍ?

Stránky jste si vytvořili, ale nejste si vůbec jistí, zda jsou dobré? Vám se líbí – ale, co když… Než je pustíte do světa, poproste svou rodinu nebo přátele a zeptejte se na jejich názor. Ideálně buďte vedle daného člověka fyzicky přítomni, ať můžete pozorovat výrazy jeho obličeje a chování na vašem webu. Kam kliká, co ho zajímá, kde bloudí.

Zdá se vám, že pro úspěch na internetu je potřeba znát hromadu věcí? Máte pravdu. Ale nenechte se tím odradit. Jestli své podnikání chcete začít, nebo posunout dále, udělejte první krok. Pak další a další. Jak zaznělo ve vzkazu od paní Dariny, hledejte nové informace, zkoušejte a nalezněte to pravé pro vás. A pokud si opravdu nevíte rady, nebo jen potřebujete nakopnout, obraťte se na nás. Napište nám nebo vyzkoušejte program Mastermind, který se podnikání na internetu věnuje do hloubky a prakticky.

Prošli jste nebo procházíte podobným procesem? Doporučte ostatním, kteří se právě snaží o online podnikání, v komentáři, co vám pomohlo a co vám přijde důležité? Článek také sdílejte se svými přáteli.

Vydělávejte tím, co milujete!

Váš Tom

 

Zákony Bohatství

Nejnovější příspěvky

Hned v úvodu chci napsat, že toto není článek, který Vám má pověsit bulíky na nos tím, že to zvládne každý.

“V tomhle oboru nikdy nevydělám… Podnikání je jen pro vyvolené… Zůstanu chudá nadosmrti…"

“TEĎ a cestovat?…Všechno je určitě komplikované…Svět se zbláznil z COVID a nechci riskovat… Nemám moc peněz…”